Brillenmerk gloryfy is partner geworden van de Eredivisie beachvolleybal tour. gloryfy, sinds vorig jaar geïntroduceerd op de Nederlandse markt, is een innovatief en rebels brillenmerk die bij uitstek past bij een sport als beachvolleybal. Met name de uitstraling van de brillen spreekt organisator Sportworx erg aan.
Sales manager Benelux van gloryfy Joris Vermeulen is verheugd met deze samenwerking. Samen met zijn vader Marcel introduceerde hij het merk, dat zich met name richt op de kwaliteitsbewuste consument, vorig jaar op de Nederlandse markt. Maar opboksen tegen de gevestigde orde is niet makkelijk, zo merkten zij. ‘’In de brillenwereld bezit onze grote concurrent Luxottica zo’n 80 procent van de markt. Maar, wij zijn rebels genoeg om ons daar tussen te voegen. Het is alsof David vecht tegen Goliath.’’
De Eredivisie beachvolleybal tour is een mooie stap in deze strijd tegen de gevestigde orde. ‘’Vorig jaar zijn wij in contact gekomen met Marco Albregts. Door hem zijn wij sponsor geworden van King Of The Court in Utrecht. We hadden toen een VIP box in het indrukwekkende stadion op het Jaarbeursplein. Het was een geslaagde dag, wat een gaaf event. We besloten verder te praten met Sportworx en raakten besmet met het beachvolleybal virus. Het is een upcoming sport, net als wij ook aan het groeien. Wij gaan de wereld nog veroveren, net als deze mooie sport.’’
Het is een nieuwe markt voor gloryfy, maar het past uitstekend. ‘’Beachvolleybal is een sport die over het algemeen in de zomer wordt beoefend, dan schijnt de zon. Onze brillen zijn heel licht van gewicht, dankzij een ander soort kunststof. Daarnaast zijn de brillen onbreekbaar en de lens is van de hoogste optische kwaliteit. Ik zou iedere beachvolleyballer willen uitnodigen om onze brillen eens te proberen. In de meeste steden waar de tour voorbij komt zit een zelfstandige opticien waar onze brillen te koop zijn. Onze dealer willen we ook extra onder de aandacht brengen.’’
Aan ambitie geen gebrek bij vader en zoon Vermeulen. Nu nog hopen dat de zon gaat schijnen!